• Utskrift
  • Print
  • Del på
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

 



















 

Resepsjonisten er hotellets ansikt utad og bedriftens kommunikasjonssentral. Du yter service, informerer om lokale og nasjonale attraksjoner og aktiviteter, du skal tilrettelegge for et hyggelig opphold, og gjøre alt for at gjesten ønsker å komme tilbake ved en senere anledning. En resepsjonist må også være en dyktig selger som kan markedsføre bedriftens tilbud overfor gjester og potensielle kunder.

 

 

Du har forståelse for den totale driften av hotellet og du har kompetanse innen etikk, språk og helse, miljø og sikkerhet. Resepsjonisten bruker avanserte bookingsystemer og kundeoppfølgingssystemer i sitt arbeid. Som resepsjonist må du være imøtekommende og like å ha kontakt med mennesker. Du kan jobbe i ulike virksomheter som har et overnattingstilbud, som for eksempel hoteller, passasjerskip og offentlige institusjoner.

 

   
Publisert med Digipoint - MyDiSafe Publishing CMS